Zabeel_Park, fot. Wikipedia, autor Ranjit Laxman from Cochin, India - Zabeel Park

Bogate życie towarzyskie na Bliskim Wschodzie

W ostatnim czasie można zauważyć, że ilość imprez w Zatoce Perskiej znacznie wzrosła. I to zarówno, jeśli chodzi o imprezy stowarzyszeniowe, jak i o korporacyjne. W ostatniej dekadzie potroiła liczba wydarzeń się potroiła. Śmiało więc można stwierdzić po zyskach, jakie są z tym związane, że branża turystyki biznesowej w tym miejscu się rozwija. Państwa należące do Rady Krajów Zatoki Perskiej w branży MICE osiąga rocznie imponującą sumę zysków opiewającą na 1,3 mld dolarów.

Liderzy turystyki biznesowej

Liderami w turystyce biznesowej są Oman, Arabia Saudyjska oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. To właśnie ZEA są na podium, jeśli chodzi o organizację imprez, które przyciągają ludzi z całego świata. Na prowadzeniu natomiast jest niekwestionowanie od kilku już lat Dubaj.

Potencjał Dubaju

Turystów tuż obok Abu Dhabi najbardziej przyciąga Dubaj. Na dzień dzisiejszy w Dubaju odbywa się 27 proc. imprez MICE – owych z regionu. Dlatego też, Dubaj jako pierwsze w historii miasto Bliskiego Wschodu został wybrany na gospodarza wystawy World Expo w 2020 roku. Już teraz szacuje się, że w czasie trwającej sześć miesięcy ekspozycji miasto odwiedzi przynajmniej 25 milionów gości. W lutym 2016 roku odbędzie się w Dubaju szczyt stowarzyszenia Society of Inventive Travel Excellence. Dubaj jest miastem z dużym potencjałem, który jest w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających turystów oraz gości biznesowych.

Przepis na sukces w branży turystyki biznesowej

Ten gwałtowny wzrost zainteresowania krajami Zatoki Perskiej spowodował, że w regionie ustabilizowała się sytuacja ekonomiczna. Odbiło się to na bezpośrednich przychodach, utworzeniu nowych miejsc pracy, a także stało się świetnym motorem inwestycyjnym. Powstały nowe hotele oraz centra konferencyjne, gdyż biznesmeni swój pobyt służbowy łączą bardzo często z wypoczynkiem. Każde państwo w Zatoce Perskiej wykorzystuje potencjał dochodowy, jaki wypływa z organizacji turystyki biznesowej i planuje kolejne działania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *